Iniciació a les classes internacionals

Mireu al vostre voltant: com n’és, d’internacional, la vostra classe? D’on és la persona que seu al vostre costat? Sortiu de la vostra zona de confort! Aquesta és la vostra oportunitat de crear una xarxa d’amistats d’arreu del món.

Recordeu que aquest context internacional s’anirà reflectint cada cop més en el món laboral al qual entrareu d’aquí poc temps. Com més profit traieu de la vostra classe internacional, més global serà la perspectiva que obtindreu. Aquesta classe (ja sigui una estada a l’estranger, una classe d’EMI o AICLE al vostre país d’origen o el fet de treure el màxim de profit d’un currículum internacionalitzat en un classe d’EF) us ajudarà a vendre la vostra experiència universitària als futurs ocupadors pel fet de tenir una perspectiva internacional. Això constitueix un avantatge important en aquest veïnatge universal en què vivim avui dia.

No obstant això, malgrat que tot plegat pugui ser molt beneficiós per al vostre CV, quan en una entrevista de feina us demanin que descriviu la vostra experiència internacional i les oportunitats que vau aprofitar, heu de ser capaç d’explicar-ho. No tindreu gaire per dir si quedàveu amb amistats que parlaven la vostra llengua i compartien la vostra cultura!

Un comentari que fan professors d’universitat és que els estudiants internacionals (no els que estudien al seu país d’origen) treuen més profit de l’experiència de la classe internacional. No tenen la possibilitat de tornar a casa els caps de setmana (o, si més no, no tan sovint) i, per això, s’esforcen a establir amistats sòlides i grups de suport. Utilitzen l’anglès per comunicar-se. Els estudiants “locals”, per la seva banda, tenen tendència a quedar entre ells i, de fet, no demostren gaire interès pels estudiants internacionals. Parlen en la seva llengua materna.

No us ho perdeu! L’experiència internacional truca a la vostra porta.

Activitat en grup: noms i nombres

• Quants alumnes internacionals hi ha a la vostra universitat, al vostre departament i a la vostra classe internacional?
  • Com es diuen els vostres companys de classe? D’on són? Assegureu-vos que podeu contactar d’alguna manera amb els estudiants de la vostra classe (per exemple, a través de la intranet de la universitat).
  • Si el docent no us ha demanat que us presenteu, demaneu si podeu dedicar dos minuts a dir alguna cosa: nom, procedència, universitat d’origen (si escau), etc.