Llegir fora de la classe

Recordeu quan vau llegir el primer llibre “de veritat” quan éreu un infant? Reflexioneu sobre la dificultat que hi vau trobar, i sobre el fet que tot i no entendre’n totes les paraules sí que vau entendre la història.

Llegir és un veritable plaer per a moltes persones i, per això, té un potencial de motivació enorme per fer-vos assolir un nivell de lectura prou alt per poder llegir qualsevol novel·la / assaig / diari / revista que us vingui de gust en la vostra llengua meta. Però, com podeu trobar coses que aconsegueixin mantenir el vostre interès, tot i que no tingueu un nivell lingüístic prou bo per entendre’n totes i cadascuna de les paraules?

Tasques per trobar lectures que us interessin durant la vostra estada acadèmica a l’estranger (moltes d’aquestes idees les podeu dur a terme fora de classe, a casa, per Internet…)
Llibreria o bibliotecaPregunteu si hi ha alguna novel·la que estigui ambientada a la localitat de la vostra universitat d’origen. Demaneu que us recomanin algun llibre de poesia per a aprenents de llengües. Si no en coneixen cap, aneu a una altra botiga! Penseu per avançat quin tipus de literatura us agrada, probablement us ho preguntaran.
Lletres de cançonsCerqueu les lletres de les cançons que us agraden. Diuen el que pensàveu que sentíeu? Hi ha alguna cosa que no entengueu? Demaneu-ho a algun parlant nadiu que comparteixi els vostres gustos musicals.
Cinema d’autorPotser us ve de gust descansar una mica d’escoltar anglès. Què us sembla mirar una pel·lícula italofrancesa amb subtítols en anglès?
Subtítols a la televisióActiveu aquesta funció per comparar el que diuen els personatges amb el que llegiu per pantalla: sovint, les dues coses són una mica diferents. Podeu aprendre sinònims així! Si trobeu una sèrie que us agradi, hi haurà força vocabulari repetit i estareu familiaritzat amb el context, així que podreu concentrar-vos en la resta de les paraules que no coneixeu.
Lectura en veu altaPractiqueu la lectura en veu alta. Us sorprendreu de sentir com heu millorat en expressió oral.
PremsaProveu a llegir diferents diaris i pregunteu a la gent del lloc quines diferències hi ha : qui compra cadascun?