Quin és el proper pas

Així que heu superat el context de les classes d’ensenyament formal i heu reeixit en la vostra classe d’AICLE o EMI. I ara, què? Un cop seguits els primers passos cap a un context d’aprenentatge naturalista per mitjà de la vostra classe d’immersió, potser ara us ve de gust posar tota la carn a la graella, i concentrar-vos en un context naturalista: l’Estada a l’Estranger

1 – Per als estudiants que ja han rebut EMI o AICLE, quin pas següent els recomanaries?

Un context d'EMI o AICLE proporciona als estudiants moltes oportunitats de practicar les destreses acadèmiques. També hi ha interacció a l'aula, òbviament, però on tenen més oportunitats d'aprendre, i potser fins i tot més que en un context d'EF, és en la lectura i l'escriptura. Així que no et rendeixis, segueix llegint tant com puguis. I diferents tipus de textos que puguis haver llegit en la teva classe d'immersió, no llegeixis només novel·les en les classes d'immersió, o potser ni tan sols llegeixis novel·les, sinó textos més especialitzats, més tècnics relacionats amb les assignatures de contingut. Intenta-ho. Es pot convertir en un hobby. Quan compris coses, llegeix les instruccions en la llengua meta, busca coses en qualsevol lloc, Internet és un recurs fantàstic per això. Crec que més que això tornaria a suggerir que intentin organitzar un període d'estada a l'estranger, en el qual potser vagin a classe, però també visquin al país on es parla la llengua meta.

"Un context d’EMI o AICLE proporciona als estudiants moltes oportunitats per practicar les destreses acadèmiques. També hi ha interacció a l’aula, és clar, però on obtenen més oportunitats per a l’aprenentatge, i potser més que en un context d’EF, és en la lectura i l’escriptura."

"Organitzeu-vos un període d’estada a l’estranger, on potser podeu anar a classe, però també viure en el país on es parla la llengua meta."